Moda na zdrowie


Aktywność fizyczna i odpowiednio zbilansowana dieta to klucz do prowadzenia zdrowego trybu życia.
Coraz więcej spośród nas uprawia sport - nie ma znaczenia czy jest to bieganie, pływanie, nordic walking czy fitness. Ważne, że się ruszamy! Podczas wysiłku spalamy kalorie, ale niestety pozbywamy się również cennych witamin i minerałów, które później należy uzupełnić.
Jak najszybciej zregenerować organizm? Pomogą nam w tym bomby witaminowe - soki, koktajle i napoje smoothie.

arbuzowe, nasze ulubione

Aby mieć energię, należy się dobrze odżywiać. Najważniejsze jest zachowanie równowagi pomiędzy wszystkimi składnikami w diecie. Potrzebujemy zarówno węglowodanów, tłuszczów, jak i białek.
Każde z nich spełnia ważną funkcję w organizmie - dostarcza energii albo wpływa na szybszą regenerację mięśni. Przed treningiem powinniśmy zjeść posiłek złożony z prostych węglowodanów, jak na przykład makaron z kurczakiem, a jeśli trenujemy rano, to np. pieczywo z dżemem – co najmniej dwie godziny przez wysiłkiem.
Po treningu należy uzupełnić utracone wartości odżywcze - możemy zjeść banana, a po odczekaniu godziny - obiad złożony w dużej mierze z węglowodanów i białek. Bardzo istotne jest również  odpowiednie nawodnienie organizmu.
Kilka malych wskazowek, ale nie zapomnijcie o nich nawet teraz, w wakacje.

Marta X., szczesliwa urlopowiczka :)

19 komentarzy:

  1. Warto też jeść owoce i warzywa w formie nieprzetworzonej. Gryząc je też traci się kalorie ;-)))

    (Nie, żebym była maniaczką, ale lubię chrupiące pychotki) ;-)

    Udanego wypoczynku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też lubię tę formę nieprzetworzoną :D

      Usuń
  2. Rowniez uwielbiam arbuzowe "drinki" ;) masz racje, racjonalne odżywianie jest bardzo wazne. Buziaki, zapraszam na nowy wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smoothies moje ulubione ;) Teraz już wiem, dlaczego nie powinno się biegać z samego rana z pustym żołądkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypilabym taki arbuzowy napoj <3 uwielbiam :)) lato to wlasnie idealny czas, zeby poprawic kondycje, zeby zaczac uprawiac jakis sport i zdrowo sie odzywiac :)) szkoda robic z organizmu smietnik.. ;) Bede Cie obserwowac, podoba mi sie Twoj blog. Jesli bedziesz miala czas i checi, zapraszam do mnie. Dopiero zaczynam, ale moze znajdziesz cos ciekawego.. pozdrawiam.. ;*

    OdpowiedzUsuń
  5. Great post! Thanks for sharing!

    Hugs, Brittany, xx

    http://polkaanddots.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam takie napoje w upalne dni :)
    zazdroszczę mieszkania w Londynieee ...

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam arbuzowe smoothie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Arbuzy uwielbiam w każdej postaci. Są nie tylko pyszne, ale i zdrowe.Idealne dla osób prowadzących zdrowy tryb życia!

    OdpowiedzUsuń
  9. Smakowite zdjęcie :)
    Koktajle i soki świeżo wyciskane uwielbiam :)
    pozdrawiam i miłego wypoczynku :)

    dodaję również do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lovam Arbuzaaaaaa! <3

    Takiego smaka Mi narobiłaś, że lece do sklepu zaraz :)
    Pozdrawiam ;)

    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  11. mmmmm, aż mi ślinka cieknie ;*
    Obserwuję !
    http://gaagner.blogspot.com/ liczę na obserwację i rewanż

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobrze, że arbuzowy sezon jeszcze się nie skończył ;) Bo narobiłaś mi smaka ;P Tym bardziej, że uwielbiam arbuzy i to w każdej postaci!
    W wolnej chwili zapraszam również do mnie a ja oczywiście obserwuję :)
    http://ori-uroda.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie napisane :D
    adgjh.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Mmmm *.*
    Obserwujemy ?
    http://lifestyleourblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. smoothie są przepyszne ! Zwłaszcza robione przez siebie, bo te w kawiarniach, niestety mają w sobie cholernie dużo cukru :((


    http://madamemiller.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmmmmm ale mi smaka zrobiłaś!
    I ogólnie twój blog jest świetny i napewno będę tu częściej wpadać ;)
    W wolnej chwili zapraszam do siebie : http://write-my-names.blogspot.com/ + obserwuję

    OdpowiedzUsuń